Mozkocvična

fitko pro levou i pravou půlku mozku

Pojď si v klidu vyzkoušet úkoly, které na Tebe čekají na ostrově vypravěčů

Až na ostrově sestavíme kameru, budou i videa!

 

Když je součtem prvočíslo ...

(počítání z hlavy - těžší úroveň)

Hra ve stylu „Větší bere“, s vychytávkami (pro 2 hráče)

Příprava hry: rozdělte karty na 2 části se stejným počtem karet. Případné karty navíc dejte stranou.

Průběh hry: starší hráč se zeptá mladšího „O kolik“? Ten řekne celé číslo od 1 do 12. Oba hráči sejmou ze svého balíčku příslušný počet karet. A teď přijde to hlavní: z číslic stejné barvy je povoleno poskládat víceciferná čísla. (Příklad: pokud se hraje o 4 karty když hráč sejme žlutou sedmičku, modrou čtyřku, modrou dvojku a modrou nulu, poskládá z nich součet 7 + 420 = 427.) Kdo má víc*), bere karty z daného kola. Speciální pravidlo: pokud je něčí součet prvočíslem, násobí se tento výsledek dvěma. Pokud toto někdo zahlásí chybně, bere se jeho skutečný výsledek vydělený dvěma.

Pokud je to nerozhodně, otočí hráči další kartu ze svého balíčku.

Vítězem celé hry je ten, kdo obere protihráče o všechny karty.

Když se hraje na dálku (přes videohovor), tak si těžko karty předáte.;-) Tedy když souboj vyhrajete, dáváte si karty dospod balíčku. Když ho prohrajete, dáváte je stranou a už s nimi nehrajete.

Nelze neexistuje

(hra na kreativitu - těžší úroveň)

Kreativně vyřeš problém, který před Tebou stojí! A oboduj návrhy ostatních hráčů. (hra pro max. 5 hráčů)

Příprava hry: pro každého hráče vyberte z balíčku hlasovací karty s hodnotami 1 až 4. Ostatní karty můžete použít jako body. Tedy nař. když má hráč 10 bodů, má dvě pětkové karty.

Průběh hry: hráči se pravidelně střídají. První hráč řekne nějaký problém, který skutečně existuje (např. že vozíčkáři se jen těžko mohou dostat na vrchol Eiffelovy věže). Následně každý hráč (počínaje tím po jeho levé ruce) řekne jedno řešení, jak tento problém vyřešit. Nápady se nesmí opakovat. Když se všichni hráči vystřídají, autor problému ocení autory nápadů 1, 2, 3 nebo 4 body, ovšem tak, že každému musí dát jiný počet bodů. Bodování může, ale nemusí vysvětlit.

Hra končí, když v balíčku dojdou karty.

Vítězem se stává hráč, který získal nejvíce bodů.

Neprobuď ani jednoho Mimouše!

(vyprávěcí hra se 2 úkoly)

Vymysli ten nejlepší příběh! Má to ale hned dva háčky. V místnosti spí dva čarodějové Mimoušové, které nesmíš probudit! Když řekneš er (R), probudíš tím prvního čaroděje. Když budeš mít v příběhu za sebou dvě měkká i nebo dvě tvrdá i, probudíš toho druhého.

Příprava a průběh hry: každý hráč si vylosuje 5 karet a odvypráví s nimi příběh, který ho napadne. Pořadí karet si může zvolit. Dle chuti zapojí obrázky, barvy a čísla. V příběhu nesmí být ani jedno er (R) a po každém měkkém i musí následovat tvrdé y a naopak. V okamžiku, kdy hráč pravidlo poruší, přestává vyprávět (a hodnotí se jen ten kus příběhu, který stačil říct).

Vítěze určí porota (lidé z publika či hráči společně).

Chcete změnu? Můžete si dát třetí úkol: třeba si můžete ještě zakázat všechna jednoslabičná slova;-). ... anebo vyprávět anglicky v minulém čase s pravidelně střídat pravidelné a nepravidelné tvary sloves (např. came - ope.ned - stole - jumped - ...)