Mozkocvična

fitko pro levou i pravou půlku mozku

Pojď si v klidu vyzkoušet úkoly, které na Tebe čekají na ostrově vypravěčů

Až na ostrově sestavíme kameru, budou i videa!

 

O kolik?

(počítání z hlavy - základní úroveň)

Hra ve stylu „Větší bere“, s vícecifernými čísly (pro 2 hráče).

Příprava hry: rozdělte karty na 2 části se stejným počtem karet. Případné karty navíc dejte stranou.

Průběh hry: starší hráč se zeptá mladšího „O kolik“? Ten řekne celé číslo od 1 do 12. Oba hráči sejmou ze svého balíčku příslušný počet karet. A teď přijde to hlavní: z číslic stejné barvy je povoleno poskládat víceciferná čísla. (Příklad: hraje se o 4 karty a hráč sejme žlutou sedmičku, modrou čtyřku, modrou dvojku a modrou nulu; poskládá z nich součet 7 + 420 = 427.) Kdo má víc*), bere karty z daného kola. Pokud je to nerozhodně, otočí hráči další kartu ze svého balíčku.

Vítězem celé hry je ten, kdo obere protihráče o všechny karty.

Když se hraje na dálku (přes videohovor), tak si těžko karty předáte.;-) Tedy když souboj vyhrajete, dáváte si karty dospod balíčku. Když ho prohrajete, dáváte je stranou a už s nimi nehrajete.

*) Pozor! Pokud některý hráč špatně spočítá výsledek, bere se jeho skutečný výsledek vydělený dvěma.

Inovátoři

(hra na kreativitu: základní úroveň)

Vymysli spoustu nápadů!

Příprava hry: připravte si takový počet karet, aby všichni odehráli stejný počet tahů (ve 3, 4 nebo 6 hráčích se hraje s 48 kartami; ve 2 nebo 5 hráčích se hraje s plným balíčkem 50 karet), a zamíchejte je.

Průběh hry: hráči se pravidelně střídají. První hráč si lízne dvě karty z balíčku a snaží se popsat, jaký problém může vzniknout mezi hlavními obrázky. Následně se snaží vymyslet alespoň pět nápadů, jak daný problém vyřešit. Pokud se mu to podaří, získává obě karty jako odměnu. V opačném případě je odloží stranou. Poté je na řadě další hráč.

Hra končí, když v balíčku dojdou karty. Vítězem se stává hráč, který získal nejvíce karet.

Neprobuď Mimouše!

(vyprávěcí hra s 1 úkolem)

Vymysli ten nejlepší příběh! Má to ale háček: ráčkuješ. Když řekneš er (R), probudíš tím čaroděje Mimouše. A to je Tvůj konec!

Příprava a průběh hry: každý hráč si vylosuje 5 karet a odvypráví s nimi příběh, který ho napadne. Pořadí karet si může zvolit. Dle chuti zapojí obrázky, barvy a čísla. V příběhu nesmí být ani jedno er (R). Když se objeví, ostatní zvolají „Mimouš!“. Hodnotí se jen část příběhu, kterou hráč stihl říct.

Vítěze určí porota (lidé z publika či hráči společně).

Chcete změnu? Každý hráč má zakázané počátečního písmenko svého jméno. Např. Tomáš nesmí říci jediné té (T). Pozn.: počítá se psaná forma, ne jak to zní (tedy Tomáš smí říct slovo hrad, i když se to vyslovuje s té na konci slova).